Συνέντευξη στο protothema.gr και στον δημοσιογράφο Γιώργο Ευγενίδη
Συνέντευξη στο protothema.gr και στον δημοσιογράφο Γιώργο Ευγενίδη
Στο στούντιο της εκπομπής «Direct» με τον Γιώργο Ευγενίδη βρέθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος, ο οποίος αναφέρθηκε στην πορεία της αγοράς, στην εφαρμογή «Poso Kanei», στις παρεμβάσεις για τη μείωση των τιμών, στα μέτρα για την προστασία των καταναλωτών αλλά και στο πολιτικό σκηνικό, τη ΔΕΘ και τις εξελίξεις στην αντιπολίτευση. Αναφορικά με το πλαφόν στα κέρδη και την πορεία των τιμών στην αγορά, δήλωσε ότι το μέτρο θα διατηρηθεί στα τρόφιμα εφόσον δεν υπάρξουν ουσιαστικές μειώσεις, ενώ για τα καύσιμα προανήγγειλε την απόσυρσή του από τον Ιούλιο.
Ο υπουργός Ανάπτυξης ξεκίνησε αναφερόμενος στην εφαρμογή «Poso Kanei», σημειώνοντας ότι ήδη έχει σημαντική απήχηση στους καταναλωτές και συμβάλλει στη διαφάνεια της αγοράς, καθώς πάνω από 250.000 πολίτες έχουν κάνει χρήση της. Όπως τόνισε, στόχος είναι να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός και να λειτουργήσει ως εργαλείο πίεσης προς την αγορά για χαμηλότερες τιμές.
Πρόσθεσε πάντως ότι του προκάλεσε έκπληξη η στάση της αντιπολίτευσης απέναντι στην εφαρμογή, κάνοντας λόγο για «κομπλεξική αντίδραση».
Ο Τάκης Θεοδωρικάκος αναφορικά με το πλαφόν στα κέρδη, σημείωσε ότι στα καύσιμα υπάρχει προσανατολισμός για την απόσυρσή του από τον Ιούλιο, ενώ για τα τρόφιμα ξεκαθάρισε ότι το μέτρο θα διατηρηθεί εφόσον δεν υπάρξουν ουσιαστικές μειώσεις τιμών. Παράλληλα, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο «συμφωνίας κυρίων» με την αγορά για αποκλιμάκωση των τιμών.
Στο πεδίο της καταναλωτικής πίστης, ο υπουργός παρουσίασε το νέο νομοσχέδιο, το οποίο –όπως είπε– αφορά όλους τους πολίτες, καθώς ενισχύει τη διαφάνεια στις τραπεζικές συμβάσεις και βάζει όρια στις επιβαρύνσεις των επιτοκίων. Όπως ανέφερε, προβλέπεται ανώτατο όριο δυνητικής επιβάρυνσης 30%–50%, καθώς και μεγαλύτερη προστασία για τον δανειολήπτη. Επιπλέον, έκανε λόγο για δικαίωμα υπαναχώρησης 14 ημερών από τραπεζικές συμβάσεις χωρίς κυρώσεις, αλλά και για υποχρέωση των τραπεζών να παρέχουν ανθρώπινη εξυπηρέτηση αντί αποκλειστικά αυτοματοποιημένων συστημάτων.
Αναφερόμενος στις εξαγγελίες της ΔΕΘ, ο υπουργός υπογράμμισε ότι στο επίκεντρο θα βρεθεί η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, την οποία χαρακτήρισε κρίσιμο πυλώνα της οικονομίας.
Σε πολιτικό επίπεδο, μιλώντας για τον Αλέξη Τσίπρα, σημείωσε ότι όσοι προσδοκούσαν «ιδεώδεις καταστάσεις από ηγέτες έχουν απογοητευτεί», ενώ τόνισε ότι η Νέα Δημοκρατία παραμένει δύναμη σταθερότητας απέναντι σε πολιτικά «πειράματα».
Για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, παραδέχθηκε ότι υπήρξε σκάνδαλο καθώς «πολλοί άνθρωποι έπαιρναν για πάρα πολλά χρόνια περισσότερα από αυτά που δικαιούνταν και πρέπει να τα επιστρέψουν στα δημόσια ταμεία», υπογραμμίζοντας ότι η κυβέρνηση έχει αναλάβει τις ευθύνες της, ενώ για τις υποθέσεις που αφορούν στελέχη της ΝΔ σημείωσε ότι η Δικαιοσύνη έχει τον τελικό λόγο. Για την υπόθεση με την Αννα Μισέλ Ασημακοπούλου και τα email των αποδήμων σχολίασε «Να κυνηγιέται επειδή έστειλε mail;».
Τέλος, αναφορικά με τον Αντώνη Σαμαρά και τον Κώστα Καραμανλή, εξέφρασε την εκτίμηση ότι πρέπει να παραμείνουν εντός της Νέας Δημοκρατίας, ενώ δήλωσε ότι δεν πιστεύει πως ο Αντώνης Σαμαράς θα προχωρήσει στη δημιουργία νέου κόμματος. Οσον αφορά το θέμα των συνεργασιών μετά τις εκλογές σχολίασε: «στην πολιτική ποτέ μη λες ποτέ». Στόχος, όπως κατέληξε, παραμένει η αυτοδυναμία της ΝΔ και η πολιτική σταθερότητα.